Naixement: 1870 (Barcelona) |
Mort: 1941 (Barcelona) |
Especialitat: Decorador i Escenògraf |
Biografia[1]

En la seva família la pintura decorativa venia ja de generacions. Estudia a l’escola de la Llotja. Inicià la seva formació en el taller de Miquel Moragas. Va tenir una relació amb el Teatre Íntim d’Adrià Gual. Treballà de forma habitual amb el Gran Teatre de del Liceu. A partir de l’any 1927 és director de la secció d’escenografia de l’Institut del Teatre. La seva obra està molt centrada a Barcelona, cal destacar el Cinema Diorama (1902); la sala de balls La Paloma (1903). A Buenos Aires pinta els sostre del Teatro Martín (1921). Com a decorador aplica un modernisme exuberant i sumptuós. A Igualada l’any 1914, junt amb Miquel Moragas i Ricart, engalana i il·lumina les dependències de l’Ateneu Igualadí durant els dies de la Festa Major [2].
Decoracions modernistes a Igualada
1900 – Ateneu Igualadí – Carrer de Sant Pau, 9 – Decoració del Teatre junt a amb Josep Campeny i Santamaria– (decoració 2)
1920 – El Foment-Casal popular d’Igualada (Antic Casino Foment) – Rambla de Sant Isidre, 14 – Decoració del cafè junt amb Maurici Vilomara i Virgili – (decoració 21)
Comentari a l’obra
De les dues decoracions que fa a Igualada sols podem parlar amb propietat de la del Foment, on tot i les reformes que s’han produït als llarg dels anys encara podem trobar un decorativisme propi dels primers anys dels modernisme. Dels dos autors que intervenen en la decoració del Foment, es de suposar que Salvador Alarma va fer més la part estructural, mentre que Maurici Vilomara va intervenir eln les pintures de les parets.
Tonar ⏎ 3.2. Autors que intervenen en les decoracions modernistes
[1] Les dares biogràfiques estan extretes de: Isidre Bravo, L’escenografia Catalana. Diputació de Barcelona. Barcelona 1986. p. 84 i de https://ca.wikipedia.org/wiki/Salvador_Alarma_i_Tastàs (consulta feta el desembre de 2020)
[2] Salvador Riba, L’Ateneu Igualadí de la Classe Obrera 1863-1939. Ateneu Igualadí. Igualada 1988. p. 97