CAL BRUNZENT – Carrer de Sant Magí, 56
Any de la construcció: 1917 (veure plànols) – Any de la modificació: 2021 |
Tipus d’edifici: Industrial-Magatzem [1] – Tipus d’edifici després de la modificació del 2021: Estatge unifamiliar |
Propietari que fa la construcció: Francesc Aguilera i Aguilera – Propietari que fa la modificació del 2021: Xavier Badia |
Arquitecte: Josep Pausas i Coll [2] |
Edifici inclòs el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic /Catàleg de la Ciutat d’Igualada |


Descripció
Es tracta d’un edifici d’una sola planta que fa cantonada entre el carrer de Sant Magí i el passeig de Mossèn Cinto Verdaguer construïda, sembla ser, per fer de magatzem [3]. Aquest edifici forma part d’una construcció, de planta i dos pisos, del que està separat per un passadís amb una porta de carruatges que a la clau de l’arc hi ha l’any: 1860. Quan es demana permís per fer l’obra a més de la construcció també s’inclou fer una tanca perimetral al cantó del passeig.
És un edifici simple de planta quadra, les dues parets que es veuen des del carrer tenen unes obertures allargades a model finestra. Pel cantó del passeig quatre i pel carrer de Sant Magí, tres. Aquetes finestres, algunes tapiades, marquen el ritme de la façana que té un sentit ascendent reforçat pels merlets esglaonats que coronen l’edifici. Sobre cada obertura hi ha una arc esglaonat cec.
Pràcticament no hi ha decoració, l’estructura marca l’adscripció a l’estil, solament hi podem veure una tira de rajoles grogues amb una decoració floral sobre cada obertura [4], així com rajola verda a esplandit entre merlets i de les finestres. La tanca perimetral també es rematada per uns merlets esglaonats.
A destacar: Les rajoles sobre les obertures, que després de la modificació del l’any 2021 van ser canviades per unes de semblants de color més groc i un relleu més suau.
Bibliografia
-Dalmau, Antoni, M. Teresa Miret, Mata Vives, Els carrers i les places d’Igualada – Nomenclàtor i història. Revista d’Igualada. Igualada 2020
Passar a ►fitxa 53
Tornar a ⏎ 2.2. Catàleg, fitxes tècniques i descripció
[1] L’us l’he tret de: Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic /Catàleg de la Ciutat d’Igualada, tot i que durant uns anys va ser un habitatge.
[2] ACAN – AMI Experdient d’Obres 184/1917.
[3] Recordem que en aquest terreny hi havia l’obrador de la cereria de Cal Brunzent, de la que encara es pot veure la xemeneia.
[4] Aquetes rajoles són del mateix model que hi havia en l’ampit dels taulells de carn del mercat (1905-1910) projectat per Pau Salvat i Espasa i Isidre Gili i Moncunill. (fitxa n. 29)