Naixement: 1848 |
Mort: 1930 |
Especialitat: Escenògraf |
Biografia[1]

Estudia a la Llotja de Barcelona, és deixeble de Martí Alsina. Al divuit anys ja treballa al Liceu col·laborant amb Joan Ballester. Va viatjar a Madrid, Cuba i Nova York. Tenia un gran rigorisme en l’execució dels seus projectes gràcies als grans coneixement històrics i arqueològics.
Les primeres escenografies que signa com autor en solitari són les de la Aida i La Africana l’any 1875 pel Liceu.
Decoracions modernistes a Igualada
1920 – El Foment- Casal popular d’Igualada (Antic Casino Foment) – Rambla de Sant Isidre, 14 – Decoració del cafè junt amb Salvador Alarma i Tastàs – (decoració 21)
Comentari a l’obra
La decoració no era l’especialitat d’aquest autor, ja que era, com he dit, un escenògraf. No se sap quin nivell d’autoria té en el treball del Foment, però caldria suposar que, si Salvador Alarma era més decorador, el treball de Maurici Vilomara es va centrar més en les pintures de les parets.
Tonar ⏎ 3.2. Autors que intervenen en les decoracions modernistes
[1] biografia extreta de: https://ca.wikipedia.org/wiki/Maurici_Vilomara_i_Virgili (Consulta feta el desembre de 2020)