Canibell i Masbernat, Eudald

Naixement: 1858 (Barcelona)
Mort: 1928 (Barcelona)
Especialitat: Dibuixant i il·lustrador

Biografia

S’inicià com a il·luminador de naips; més tard féu de caixista i impressor tipògraf i estudià a l’escola de Llotja, de Barcelona. Col·laborà a la fundació de l’Associació Catalanista d’Excursions Científiques (1876). Organitzà l’Exposició del Llibre Català (1906) – I publicà la Bibliografia Medical de Catalunya (1918) [1], col·laborava  amb la revista Il·lustració Catalana[2].

Il·lustracions en les arts gràfiques modernistes d’Igualada

1907-1908 –  9 il·lustracions en la Història d’Igualada de Joan Segura.

Comentari a l’obra

Eudald Canibell i Masbernat, és un il·lustrador realista de la Història d’Igualada, que amb algun cas es permet alguna llicència decorativista.

Tornar a ⏎ 10.2. Autors que intervenen en el modernisme gràfic


[1] www.enciclipedia.cat

[2] Eliseo Trenc, Les arts gràfiques de l’època modernista a Barcelona. Gremi d’Indústries Gràfiques de Barcelona, Barcelona, 1077, p.116

EL MODERNISME A IGUALADA
Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.