Annex 2 Catàleg d’elements gràfics – Empreses

(El catàleg està ordenat alfabèticament pel nom de l’empresa tal com consta en el document catalogat)

A

Andrés Company-Fabricante Curtidos-Especialidad en suelas        

1912, 1 octubre – Paper de factura – Imatge ocupa la part superior del paper i té forma de lletra L apaïsada. A l’esquerra, dins unes formes corbes, la imatge d’una dona – Llegendes de amb el nom i especialitat de l’empresa (ACAN Fons Ignasi Colomer)

Antoni Gabarró-Contrarista de Obras           

1918, 22 setembre – Paper de factura – Il·lustració amb influència oriental que ocupa tota la part superior del paper amb un gerro a la part esquerra d’on surten uns ramatges que donen l’estructura. A la part dreta hi ha una gelosia de bambú que remarca el mon de l’empresa – Impremta Abadal (ACAN Fons Cal Cardona 73-81)

Antoni Ratera

1912, 3 març – Paper de factura – Il·lustració figurativa de caràcter oriental  amb un personatge assegut a la part superior esquerra que, amb la mà, aguanta el símbol del déu Mercuri com a representació del comerç. Hi ha també una imatge d’un vaixell de transport i la representació de diversos productes (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

Antonio Farrán-Contratista de obras            

1912, 26 gener – Paper de factura – Una franja superior amb el nom de l’empresa amb dos medallons de forma quadrada amb una decoració geomètrica als laterals (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

Antonio Soteras-Gran Establecimiento de horticultura y floricultura           

190(·) – Paper de factura – Noms de l’empresa amb caplletres i tipografia tipus Grotesca Fantasía – Impremta Abadal (ACAN-AMI Lligall 1905/G(Funciones y Festejos)-AMI 543)

B

Baldomero Camps-Fábrica de tejidos            

S/D – Etiqueta- Tèxtil – Noia tipus deessa amb elements representatius del treball (Fons Isidre Quintana)

Bofill Bas i Mas-Fábrica de tejidos mecánicos            

S/D – Etiqueta – Tèxtil – Il·lustració figurativa imatge d’un globus envoltada de sanefes corbes (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

C

Cal Cardona    

1910 ca – Calendari mural Il·lustració gofrada d’una noia i unes flors – Friedricula (Casa alemanya amb seu a Barcelona) (Col·lecció de l’autor)

Cal Jordana    

1902 – Pasquí/Explica el nou centre de subscripcions al carrer de la l’argent. Tipografia tipus Grotesca Fantasía – Impremta Poncell (ACAN-AMI Fons Gabriel Castellà-Impresos 1874-1906)

Cal Josep-Tenda de queviures de Pere Botet          

1908 – Calendari mural – Fotografia de la plaça de l’Ajuntament amb sanefes florals i lineals. Tipografia Grotesca Modernista de la foneria Antonio López – Impremta Poncell (Col·lecció de l’autor)

1910 – Calendari mural – Dibuix amb forma d’angle amb una imatge d’uns ocells i flors. Orla de la foneria de Paolo Albé & Figlio – Impremta Poncell (Col·lecció de l’autor)

1914 – Calendari mural – L’escut d’Igualada, lletres gòtiques i 2 il·lustracions, una d’un paisatge (Montserrat) amb una ermita i l’altre un interior amb diversos personatges un escrivint – Il·lustració: Pere Borràs i Estruch – Impremta Poncell (BCI-Fons local núm. 659 Publicitat/Calendaris)

1915 – Calendari mural – Il·lustració central amb la representació de la suor de sang del Sant Crist d’Igualada vorejada per una orla floral amb l’escut de la ciutat, el de Catalunya i el de Sant Jordi. Tot amb característiques gòtiques – Il·lustració: Pere Borràs i Estruch – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Calendaris)

1916 – Calendari mural – Il·lustració de la visita de Carles I a Igualada amb un escut de la ciutat. Lletres gòtiques – Il·lustració. A Botet (Col·lecció de l’autor)

Cámara Agrícola Oficial de Igualada y su Comarca  

1912, febrer – Programa – Cobertes del número extraordinari del Boletin de la Cámara Oficial Agrícola de Igualada y su Comarca – Il·lustració: Joaquim Renart. Gravador: F. Furnells – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm. 33 Economia/Sindicats/Sindicat Vinater Igualada)

1913, 11-12 maig – Carta Convit – Orla floral – Impremta Poncell (ACAN-AMI Fons Cal Cardona-Impresos 1903-1945)

1913, 11-12 maig – Carnet/Guia/XVI Congrés de la Federació Agrícola Catalana Balear Fullet de 215x125cm. Coberta  + 32 pàgines de paper blanc – Coberta: Un gravat de tema floral que reprodueix un paisatge que deixa un espai central amb el text de l’acte. Interior: Utilització de diverses il·lustracions que es van utilitzar en la Història d’Igualada(Gaspar Camps-Joan Llongueras – Alexandre de Riquer). Fotografies retallades en formes corbes – Portada: 5 Tintes (Vermella, verda, negra, lila i or). Interior: 3 Tintes (Pàgines en blau, amb negra i amb marró) – Impremta Poncell (ACAN – Fons Cal Cardona Impresos 1903-1945) (Aquesta mateixa portada i les fotografies s’utilitzaran en el programa de Festa Major 1916) 

S/D – Marca/L’escut de d’Igualada amb una corona de caràcters gòtics, sota del qual hi ha una falç i unes espigues. El nom de l’entitat envolta el conjunt que té forma romboïdal – Autor: Pere Borràs i Estruch  (ACAN -AMI Lligall de 1913/E (Funciones y festejos) AMI 594)

S/D – Etiqueta/Licor/Anís – A la part superior hi ha l’escut de l’entitat. Sota el nom del producte: Anís del Noya. El conjunt està flanquejat per unes columnes – 4 Tintes (Vermella, negra, blava i groga) Il·lustració: Pere Borràs i Estruch (Atribuït) – Impremta Poncell         (BCI – Fons Local, 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

Caixa d’Estalvis d’Igualada

1918 – Marca – Circular amb l’escut d’Igualada al centre sobre un corn de l’abundància i una guardiola. Té una decoració geomètrica i floral – El nom de l’entitat voreja en conjunt – Autor: Pere Borràs i Estruch (ACAN – AMI – Fons Gabriel Castellà – Impresos 1913-1920)

D

E

F

Farmacia de Juan Prat           

S/D – Etiqueta/Producte medicinal (Jarabe de Brea Sulfuroso “Eva») – Composició floral simètrica centrada en un pot de farmàcia – A tot color – Autor: Joaquim Renart  (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès)

S/D –Etiqueta/Producte medicinal – Etiqueta pensada per poder ser utilitzada en qualsevol producte. Té una decoració simètrica en què dos arbres situats paral·lelament deixen al mig l’espai per al text – 3 Tintes (Ocre, verda i or) (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès)

S/D Targeta – Nom de l’empresa al centre dins una llegenda. Caplletres amb decoracions lineals i florals -2 Tintes (Marró i or)(BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès)

Farmàcia Popular J. Gassó Gassó      

1911, 1 gener – Llibret publicitari de la farmàcia – Gofrat Figuratiu – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès)

Francisco Baltasar-Fábrica de tejidos mecánicos      

S/D – Etiqueta/Tèxtil – Il·lustració amb la representació d’una dona amb una decoració d’influència Alfons Mucha (Fons I. Quintana)

Francisco Matas

1916, 30 maig – Paper de factura – En nom de l’empresa i l’adreça esta situat dins una decoració de tipus floral i línies corbes que té forma d’estàndards. Al cató esquerra és més gran. Tota la decoració respira un influència Art Nouveau – Il·lustració: Hortal (ACAN-AMI Lligall 1916/G (Funciones y Festejos) AMI 617)

G

Gabarro Hermanos-Contratista de obras      

1913, 12 gener – Paper de factura – Les franges superiors contenen el nom de la empresa i especialitat. A la part esquerra hi ha una decoració floral realista asimètrica – Impremta Poncell (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

Gabarró, Tarrida y Compañía – Fábrica de mosaicos hidráulicos, cemeto armado y artículos de granito  

1927, 15 juny – Paper de factura – El nom de l’empresa està flanquejat per unes orles florals de la foneria de Paolo Albé & Figlio (ACAN Fons Cal Cardona 73-81)

Gumersindo Godó-Fàbrica de tejidos mecánicos       

S/D – Etiqueta/Tèxtil – Il·lustració figurativa (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

H

Hijo de Ingacio Castellort-Cal Senyor Magí-Fábrica de chocolates, cereria y comestibles

1922, 26 desembre – Paper de Carta – Il·lustració que ocupa tota la part superior de paper amb una decoració floral que comença sota una circumferència, a la part esquerra, amb el logotip de l’empresa, i que va, per sota tres llegendes esglaonades, fins el cantó dret. (ACAN Fons Ignasi Colomer)

Hijos de José Ortínez – Fàbrica tèxtil

S/D – Etiqueta/Textil  – Il·lustració figurativa d’una dona amb caràcters andalusos i la paraula Sevilla (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)         

I

Ignasi Colomer i Oms-Arquitecte       

1925, 14 juliol – Paper de factura – Capçalera tipogràfica de formes corbes – Impremta Elzeviriana (Barcelona) (ACAN fons Ignasi Colomer Oms)

Impremta Abadal        

1906, Logotip – Marca de la impremta – Composició circulat amb lletres de formes corbes – Impremta Abadal (BCI-Fons local-núm. 0 Folklores-Associacions/Ateneu Igualadí)

1910 – Calendari Butxaca – Decoració amb caràcters orientals – Impremta Abadal (BCI-Fons local-núm.  659 Publicitat/Calendaris)

Impremta Codorniu Miranda-Impremta Moderna      

1915, 26 abril – Paper de factura – El nom de l’empresa i especialitat dins una caixa que esta filetejada per una orla lineal amb terminal floral – Impremta Codorniu-Miranda (ACAN-AMI Lligall 1915/D(Funciones y Festejos) AMI 607)

1917, 4 juny – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de l’empresa i les especialitats. Tipografia Grotesca Fantasía de la foneria Neufville, tot vorejat amb un filet de formes ondulades – Impremta Codorniu-Miranda (ACAN-AMI Lligall 1917/C(Funciones y Festejos) AMI 621)

Impremta Poncell        

1906, Gener – Felicitació cap d’any – Gofrat floral – Impremta Poncell (BCI – Fons local – núm. 33 Economia/Gremis-Arts Gràfiques)

1907, Agost – Programa/Festa Major – Llibret cosit amb grapes. Coberta + 88 pàgines

215×140 cm. – Coberta: Amb paper couché reprodueix un relleu de terra cuita, de Dionís Renart i Garcia. El tema central és un figura femenina recolzada en una pilastra llegint un llibre. Amb una mà aguanta el llibre mentre que amb l’altra s’aguanta el cap. Sobre la pilastra s’insinuen les formes d’una escultura, al costat un ramatge. Al cantó esquerra i de d’alt a baix s’hi pot llegir Igualada Festa Major de 1907 i s’hi reprodueix l’escut de la ciutat. La noia porta uns vestits llargs de formes corbes. Tot el conjunt té un predomini del color marró, L’escut, la llegenda i una franja de decoració floral als peus tenen els colors blau i vermell. Interior: Amb paper de color crema, té una àmplia utilització d’orles, caplletres i tipografies de la foneria Paolo Albé & Figlio que s’utilitzen per compaginar anuncis i pàgines de text. Hi podem trobar, d’aquesta foneria, la tipografia Grotesca Modernista, orles de les Series XVIII, XX, LV, una il·lustració de recurs d’aquesta mateixa sèrie i l’orla de la Serie XXIII que en la foneria Neufville que es coneix amb el nom d’Orla Viña. També s’hi troba una tipografia entre moltes altres, molt semblant a la Grotesca Fantasía. Està imprès amb diferents tintes segons quadernets (Marró, verda, granat, negra i blava). La publicació té inicialment una introducció signada per “L’Editor”, a la part central hi ha l’apartat del llistat actes (Programa Oficial), un altra amb una descripció de la ciutat (Igualada), i un tercer amb un resum del què ha passat durant l’últim any (Resum historial de l’any). La resta de la publicació l’ocupen els anuncis, més destacats són: el de Procedimiento Iris, que reprodueix un dibuix de Gaspar Camps que s’havia fet servir ja en la publicació de les instruccions de l’esmentat procediment. Les Pastes Mirapeix, que reprodueix el que segurament era l’etiqueta de la marca,  la Pastisseria Alexandre Viñals, que emmarca el nom amb un ramatges, La lampisteria Benito Mestres y Riba, on es reprodueix que probablement era la capçalera de les la papereria comercial, la sabateria Geroni Mata Amb un dibuix anònim de l campanar de l’església de Santa Maria amb un decoració floral, la merceria Cal Perico, amb una fotografia de la botiga també modernista, el tallers d’ebenisteria Ramon Valls, Manuel Solá i Marcelino Fomntanet, que reprodueixen fotogràficament mobles d’estil modernista. Un anunci que sobresurt és el de la botiga de Barcelona El Louvre, imprès amb blau sobre paper couché, és l’únic que utilitza aquesta tinta, reprodueix un dibuix, anònim, de caire humorístic – Impremta Poncell (BCI – Fons local – núm39 Folklore – Festa major d’Igualada)

1908, Gener – Felicitació any nou – Gofrat Figuratiu – Impremta Poncell (ACAN – AMI Fons Pau Llacuna – GIAC 95)

1908, Juny – Programa/Igualada Centenari de la Jornada del Bruch 1908 – Portada: reprodueix un relleu de Josep Campeny i Santamaria, amb la representació al·legòrica de la batalla del Bruc, amb un lleó que captura una àguila imperial, al costat dret l’escut d’Igualada i la bandera del Sant Crist, al fons la silueta de les muntanyes de Montserrat. Interior: La informació està dividida en 3 blocs: Programa oficial, Notes d’Igualada i Igualada en la Jornada del Bruc. Tota aquesta informació que ocupa unes 64 pàgines està impresa amb paper couche, la resta, són anuncis impresos sobre paper normal. A la part dels anuncis és la més abundant d’orles i tipografies modernistes. pràcticament totes de la foneria Paolo Albé & Figlio, també hi ha utilitzada la tipografia Grotesca Modernista  de la foneria Antonio López. Les orles, en els anuncis comercials fan de separació, són perimetrals, en el cas de les pàgines de text estan col·locades verticalment al cantó esquerra. En les il·lustracions hi ha: les de la Història d’Igualada (el segon volum va sortir aquell mateix any) i una reproducció fotogràfica de la rambla Sant Isidre amb els contorns amb formes corbes, semblants a les que ja s’havien utilitzat en la revista Sometent l’any 1905 i que uns anys més tard tornarem a trobat en el programa de Festa Major de l’any 1916. Pel que fa a les il·lustracions de la Història d’Igualada, el programa s’obre amb una vista de les muntanyes de Montserrat de J. Pahissa, però també hi ha l’al·legoria del Sometent de Gaspar Camps i la de Sant Crist d’Alexandre de Riquer. A la pàgina 33 hi ha una reproducció d’un relleu dedicat al herois del Bruc de l’escultor Vicenç Vilarrubias – Impremta Poncell – Col·lecció de l’autor

1908 – 16 febrer – Paper de factura – Rectangle superior que conté el nom de l’empresa fet de caplletres amb decoració lineal. Tipografia en tipus Grotesca Fantasía. Tot vorejat per una sanefa lineal amb finals floral de la foneriaPaolo Albé & Figlio – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm. 33 Economia/Gremis-Arts Gràfiques)

1909 – Calendari mural – Tipografia tipus Grotesca Fantasía – Impremta Poncell (ACAN – AMI Fons Gabriel Castellà – Impresos 1909)

1912 – Marca de la Impremta – Dibuix circular en el centre imatges al·legòriques a l’ofici, decoració geomètriques i florals més el nom de la impremta que l’envoltem  – Il·lustració: Joaquim Renart – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm. 39 Folklores-Festa Major d’Igualada)

1915, 27a abril – Paper de factura – La marca de l’empresa a la part superior esquerra – Impremta Poncell (ACAN-AMI Lligall 1915/D(Funciones y Festejos)-AMI 607)         

1916 – Calendari Butxaca – Decoració floral gofrada a la portada – Impremta Poncell (Col·lecció de l’autor)

1918 – Calendari Butxaca – Decoració floral i lineal gofrada a la portada – Impremta Poncell        (Col·leció de l’autor)

Impremta Puget

1908 – Marca de la Impremta. Dibuix en forma circular en el centre hi ha el nom de la impremta dins una llegenda en voltada imatges al·legòriques a l’ofici i l’escut de la ciutat – Impremta Puget – (Col·lecció de l’autor)

J

Jaime Cardellá Sabaté-Fábrica de Gorras     

S/D – Targeta – Decoració floral – Tipografia Grotesca Modernista de  la foneria Atonio López – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

Jaime Gassó Jubert-Fábrica de arpilleras, hilos, cuerdas y alpargatas       

1916, 30 maig – Paper de factura – Estructura simètrica que ocupa la part superior, de cantó a cantó, amb una franja central on hi ha el nom de l’empresa i dos quadrats a cada cantó amb les especialitats, tot vorejat per una sanefa que recorda el trencadís – Impremta Abadal (ACAN-AMI Lligall 1916/G (Funciones y Festejos)-AMI 617)

Juan Dalmau-Fábrica de Calzado y Curtidos

S/D – Targeta – El nom de l’empresa centra la targeta sobre un fons que simula un trencadís. A l’esquerra les inicials amb una decoració floral. Orles lineals amb terminals florals de la foneria Paolo Albé & Figlio – Tipografia tipus Grotesca Fantasía – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

Jorge Albareda-Bóvila «la Continua»  

1915, 30 març – Paper de Carta – En la part superior, de cantó a cantó, hi ha el nom de l’empresa i l’especialitat en dos blocs, un allargat amb el nom de l’empresa i un quadrat amb l’especialitat i l’adreça, vorejats per una sanefa lineal amb terminals florals – Impremta Codorniu-Miranda (ACAN Fons Cal Cardona 68-72)

José Cardona-Cerería y Bugías         

1915, 27 novembre – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de la empresa. A la part esquerra hi ha una decoració floral realista asimètrica que envolta una circumferència amb la flor de lis al centre – Impremta Poncell (ACAN Fons Cal Cardona 68-72) (Mateix dibuix que la factura de Juan Ferrán-1912)

José Casadesus e Hijo           

188(·) – Paper de factura – Caplletres amb decoració lineals corbades (BCI – Fons local – núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

Jose Casanovas-Fábrica de ladrillos de todas clases           

1918, 15 desembre – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de la empresa. A la part esquerra hi ha una decoració floral que envolta un quadrat amb l’especialitat de l’empresa vorejat per una decoració foral. De sota aquest quadrat surt un ramatge ondulat que envolta el nom – Il·lustració: J Comellas         (ACAN Fons Cal Cardona 73-81) (Mateix dibuix que la factura de Juan Ferrán-1917)

José Lladó – Fábrica de tejidos mecánicos    

1908 – Etiqueta/Teixit – Imatge d’una fàbrica amb les muntanyes de Montserrat al fons. El nom de l’empresa amb un decoració floral i lineal (El Sometent, número Extraordinari Batalla del Bruc, 1908, p. 25)

José Mestres-Hojalatería, Lampistería          

1912, 31 desembre – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de l’empresa, filetejada amb una orla lineal de la foneria Paolo Albé & Figlio – Impremta Poncell        (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

1912, 7, juny – Paper de factura – Tipografia tipus Grotesca Fantasía i Grotesca Modernista de la foneria Antonio López. Orles florals i lineals de la foneria de Paolo Albé &Figlio – Impremta Poncell (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

José Puig Masarnau-Sedas, Lanas Lienzos   

1915, 25, abril – Paper de factura – En la part superior, de cantó a cantó, hi ha el nom de l’empresa i l’especialitat, en dos blocs, un allargat amb el nom de l’empresa i un quadrat amb l’especialitat i l’adreça, vorejats per una orla lineal amb terminals florals – Impremta Codorniu-Miranda     (ACAN-AMILligall 1915/D(Funciones y Festejos)-AMI 607)

José Sabaté Nadal     

1915, 27 abril – Paper de factura – El nom de l’empresa es realitzat amb lletres de formes ondulades. Al cantó esquerra hi ha la reproducció d’un rellotge de paret amb característiques modernistes       – Impremta Abadal (ACAN-AMI Lligall 1915/D(Funciones y Festejos)-AMI 607)

José Vives-Jardinería

1915, 15 abril – Paper de factura – A la part superior el nom de l’empresa i l’especialitat. Té al cantó esquerra una decoració floral asimètrica (ACAN-AMI Lligall 1915/D(Funciones y Festejos)-AMI 607)

Juan Carcañà Mussons-Carpintería

1922, 31 desembre – Paper de factura – Una franja conté el mon de l’empresa. Al cató esquerra una decoració asimètrica floral i geomètrica conté una llegenda amb l’especialitat  – Impremta-Moderna/Codorniu-Miranda (ACAN Fons Cal Cardona 73-81)

Juan Ferrán-Transporte de arena y toda clase de acarreos           

1912, 24 octubre – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de la empresa. A la part esquerra hi ha una decoració floral realista asimètrica que envolta una circumferència amb la flor de lis al centre  (ACAN Fons Cal Cardona 61-67) (Mateix dibuix que la factura de José Cardona-1915)

1917, 29 agost – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de la empresa. A la part esquerra hi ha una decoració floral que envolta un quadrat amb l’especialitat de l’empresa, vorejat per una decoració foral. De sota aquest quadrat surt un ramatge ondulat que envolta el nom  – Il·lustració: J Comellas (ACAN Fons Cal Cardona 68-72) (El mateix dibuix que la factura de José Casanovas-1918)

Juan Godó – Fábrica de tejidos mecànicos    

1908 – Etiqueta/Tèxtil – Al centre una vista de la fàbrica amb una decoració floral i geomètrica amb el nom i especialitat de l’empresa           – Impremta Poncell (El Sometent Número Extraordinari Batalla del Bruc 1908, p.33)

S/D – Etiqueta /Tèxtil – Il·lustració figurativa inclou vista general del Barri (BCI – Fons local – núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

S/D – Etiqueta/Tèxtil – Il·lustració figurativa inclou vista de la fàbrica (BCI – Fons local – núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

Juan Ribera-Almacén de varios tejidos         

1921, 10 juny – Paper de factura – Una decoració floral de formes corbes comencen a l’esquerra deixant un espai rodó amb l’especialitat de l’empresa. D’aquesta composició surten uns ramatges que voregen el nom de l’empresa. Tipografia Grotesca Modernista de la foneria Antonio López (ACAN Fons Cal Cardona 73-81)

K

L

La Económica – Igualada

1909, 8 octubre – Marca/Segell de goma – El nom de l’entitat envoltat de formes ondulades asimètriques (ACAN – AMI Lligall 1909/C (Sociedades) – AMI 569)

M

Marcelino Fontanet-Taller de Ebanistería      

1912, 4 juliol – Paper de factura – Una franja superior en la que hi ha el nom de l’empresa vorejada per una decoració lineal amb alguns detall geomètrics de la foneria Paolo Albé & Figlio. Tipografia Grotesca Modernista de la foneria Antonio López – Impremta Poncell (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

N

O

Oller y Pont S. en C.- Fàbrica de géneros de punto inglés sin costura

1914, 12 setembre – Paper de Carta – Imatge allargada que encapçala el full de cantó a cantó. A l’esquerra el dibuix al·legòric amb els inicial O.P. El nom de l’empresa dins una franja que simula un trencadís. Les lletres recorden la tipografia Grotesca Modernista (ACAN-AMI Lligall 1914/E (Huelgas)-AMI 601)

S/D – Targeta – Imatge allargada que encapçala la targeta de cantó a cantó. A l’esquerra el dibuix al·legòric amb els inicial O.P. El nom de l’empresa dins una franja que simula un trencadís. . Les lletres recorden la tipografia Grotesca Modernista i orla lineal de la foneria Paolo Albé & Figlio – Impremta Poncell (BCI-Fons local-núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

P

Pedro Busquets Pons-Taller de Carpinteria y Ebanistería    

1917, 12 abril – Paper de Carta – Capçalera totalment tipogràfica. El nom de l’empresa amb formes corbes. Utilització de la Grotesca Fantasía de la foneria Neufville (ACAN Fons Ignasi Colomer)

Q

R

Ramón Massó Sicart-Ferretería y Baterías de Cocina          

1913, 18 novembre – Paper de factura – Una franja superior que conté el nom de l’empresa filetejada amb una orla lineal i floral de la foneria Paolo Albé & Figlio    (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

Ramon Vives Guixà y Cª-Comisiones y representaciones    

S/D – Targeta – Nom central amb decoracions lineals i florals . Impremta Codorniu-Miranda (ACAN Fons Cal Cardona 103-1945)

Ramona Llobet(José Bordas)-Comercio de tejidos   

1923 1, febrer – Paper de factura – Una franja superior amb el nom de l’empresa i una altra amb l’especialitat estan separades per un ramatge de formes corbes (ACAN Fons Cal Cardona 73-81)

S

Salvador Cuadras – Confecció i venda de cotilles faixes i ventreres per a senyora i per nena      

S/D – Calendari mural – Gofrat. Té forma triangular. Imatge d’un signe en un llac amb nenúfars (BCI – Fons local – núm. 659 Publicitat/Petit Imprès anterior a 1973)

Salvador Quintana-Fábrica de varis tejidos de algodón y curtidos  

189(·) – Paper de factura – Franja superior amb decoració geomètrica i floral (Col·lecció de l’autor)

Salvador Sans-Cerrajería y armería  

S/D – Targeta – Nom Central amb tipografia Grotesca Modernista de la foneria Antoni López.  Orles lineals amb terminal florals de Paolo Albé & Figlio (Col·lecció de l’autor)

Solsona Tomás y Ca.-Fábrica de Géneros de Puntos Inglés            

1914, 15 setembre – Paper de Carta – Imatge allargada que encapçala el full de cantó a cantó. A l’esquerra el dibuix d’una parella en l’interior d’una circumferència. El nom de l’empresa dins una franja.  Les lletres tenen formes ondulades (ACAN-AMI Lligall 1914/E (Huelgas)-AMI 601)

T

Tomás Montfort-Boteria-Tomás Montfort-Toneleria y Carpintería   

1912, 18 maig – Paper de factura – Franja superior dividida en dos compartiments, un amb imatges d’unes botes i una porta i l’altre conté el nom de l’establiment utilitzant caplletres. Els dos compartiments estan resseguits per una orla floral de la foneria de Paolo Albé & Figlio (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

1923, 2 juny – Paper de factura – La part superior del paper hi ha dibuix simètric amb una decoració de formes corbes amb terminal floral que deixa en el mig una franja on col·locar en nom de l’empresa. Té una clara influència Art Nouveau (ACAN Fons Cal Cardona 73-81)

U

V

Vda. De J. Balsells-Fábrica de curtidos         

1913 – Etiqueta/Adoberia – Etiqueta allargada amb el dibuix de la l’adoberia en la part superior i en text a la part de sota. És una composició reposada, ja molt tardana i que respira ja uns certs aires noucentistes – Autor: Ignasi Colomer i Oms (ACAN Fons Ignasi Colomer)

Vda. De J. Mestres     

1930, 30 juny – Paper de factura – Solament hi ha una decoració feta amb orles de la foneria Paolo Albé & Figlio(ACAN Fons Cal Cardona 987-90)

Vda. De José Vilaseca-Herrería         

1913, 6 abril – Paper de factura – Franja superior que conté el nom de l’empresa filetejada amb una orla floral – Impremta Codorniu-Miranda (ACAN Fons Cal Cardona 61-67)

X

Y

Z

EL MODERNISME A IGUALADA
Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.